Applewinkels geen ‘Store’ meer

Applewinkels geen ‘Store’ meer

Apple haalt het woord ‘Store’ uit de naam van zijn retaillocaties. Het personeel is hier via een intern memo van op de hoogte gesteld, schrijft Apple-nieuwssite MacRumours.

De verandering geldt voor alle winkels wereldwijd van de tech-gigant. Online zijn alle winkelspagina's al aangepast naar de nieuwe branding. De aanpassing heeft mogelijk te maken met de wijze waarop Apple zich met zijn fysieke locaties wil positioneren. Daar zou meer de nadruk moeten liggen op de functie van community center, in plaats van alleen een winkel.

De vernieuwing hangt vermoedelijk samen met de uitrol van een nieuwe generatie winkels. Daarvoor werd in mei het startschot gegeven met een vestiging in San Francisco. “We geven de winkels een grotere rol in de community, door bezoekers op te leiden en te vermaken en ons netwerk van lokale ondernemers te dienen”, zei retaildirecteur Angela Ahrendts daarover.

De nieuwste Applewinkel is onder meer voorzien van een Genius Grove in het midden van de winkel, waar klanten onder bomen geholpen worden door medewerkers van Apple. Verder is er een Forum met een grote videowand, waar in het kader van ‘Today at Apple’ een plek wordt geboden aan talentvolle artiesten, fotografen, ontwikkelaars en ondernemers. Veel van de nieuwe functies en diensten in die winkel zullen wereldwijd uitgerold gaan worden, heeft het elektronicabedrijf laten weten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!