​Vers bloed voor pop-up warenhuis Leiden

​Vers bloed voor pop-up warenhuis Leiden

Een deel van de ondernemers in het tijdelijke warenhuis in het voormalige V&D-pand in Leiden vertrekt binnen een week. Maar het pop-up warenhuis krijgt niet te maken met een leegloop, laat Hans Gennotte van centrummanagement Leiden weten aan Sleutelstad.

Voor veel van de vertrekkende ondernemers zijn al weer vervangers gevonden. 85 procent van de winkelruimte is voor september weer gevuld, zegt Gennotte. “Dat is juist zo leuk, telkens als je binnenloopt word je weer verrast door nieuwe winkeltjes.”

Het pop-up warenhuis blijft waarschijnlijk tot en met november geopend, zegt Gennotte. Eerder werd al duidelijk dat het in ieder geval volgende maand nog zou worden voortgezet. Hoe lang het precies openblijft, hangt af van de aanwas van nieuwe ondernemers en de plannen van Hudson’s Bay.

Leiden is één van de tien steden waarvan Hudson’s Bay heeft bevestigd er een warenhuis te openen. De Canadese keten wil binnen twee jaar tot twintig winkels openen, maar precieze openingsplannen zijn nog niet bekendgemaakt

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends