​Wat verder deze week voorbij kwam...

​Wat verder deze week voorbij kwam...

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Fortune, Metro, The Washington Post, The Huffington Post en Quartz.

Meer dan een winkel
De Apple Store moet meer dan een winkel worden. Dat is ook de reden dat het technologiebedrijf recent besloot om het woordje ‘Store’ te schrappen. Maar daar houden de veranderingen niet op: de winkels krijgen een drastische makeover.

Lees verder bij Fortune: http://for.tn/2bP3ilI.

Zweedse balletjes
Dat je bij IKEA kunt eten weten de meeste mensen wel. Maar dat je ook zelf kunt kokerellen, dat is nieuw. De woonwinkelketen opent in Londen het ‘doe-het-zelfrestaurant’ The Dining Club, waar bezoekers hun eigen maaltijd kunnen bereiden.

Lees verder bij Metro: http://bit.ly/2c9LNwQ.

Eerder naar huis
De werkomstandigheden bij Amazon willen nog wel eens negatief in het nieuws komen. Is het geen kritiek op de werkdruk uit eigen land, dan leggen Duitse werknemers wel weer het werk neer. In een poging de werkomgeving te verbeteren probeert Amazon het nu met een dertigurige werkweek.

Lees verder bij The Washington Post: http://wapo.st/2bXPo2i.

Langzaam winkelen
Acht op de tien dementerende Britten gaat het allerliefst shoppen, stelt de Alzheimer’s Society. Toch laat een kwart van hen die activiteit vallen, als ze eenmaal de diagnose hebben gekregen. Sainsbury’s probeert hen via een ‘slow shopping’-sessie weer over te halen. Maar ook andere klanten met psychische klachten en ouderen hebben twee uurtjes voor zichzelf.

Lees verder bij The Huffington Post: http://huff.to/2ceANx7

De man die elke keuken in India wil beheersen
India is voor veel internationale retailers nog onontgonnen terrein. Simpelweg omdat zij tot voor kort buiten de deur werden gehouden door de overheid. Het gaf de Future Group de ruimte om uit te groeien tot een flink retailconcern, met bekenden namen als Big Bazaar. Maar oprichter Kishore Biyani wil meer.

Lees verder bij Quartz: http://bit.ly/2bYUA7J

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in