​Mini sluit brandstore in Amsterdam

​Mini sluit brandstore in Amsterdam

Mini heeft de deuren van zijn winkel aan het Leidseplein in Amsterdam gesloten. Na vijf jaar slaat BMW Groep Nederland een andere weg in, zegt een woordvoerder in Het Parool.

De opening in 2011 betekende de eerste brandstore voor Mini, dat niet veel later Apple als buurman kreeg. Ook openden andere automerken eigen winkels in de hoofdstad. In de winkel van Mini werden geen auto’s verkocht, maar lifestyleproducten van het eigen merk.

Het doel om het merk bekender en hipper te maken is volgens de woordvoerder behaald. “In vijf jaar tijd zijn er ruim zevenhonderdduizend bezoekers geweest.” Bovendien werden in de eerste acht maanden van dit jaar ruim 4100 Mini’s verkocht, tegenover drieduizend vijf jaar eerder.

Door de introductie van de Mini Clubman en de bijbehorende ‘nieuwe, witte merkuitstraling’ moest de winkel volgens de woordvoerder aangepast worden. Mede door een ‘veranderde tijdsgeest’ is echter besloten iets anders met Mini te doen. Of een huurverhoging die vaak na vijf jaar volgt er iets mee te maken heeft, wil zij niet zeggen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!