​DHL zet in op orderpicken met slimme bril

​DHL zet in op orderpicken met slimme bril

DHL gaat volop investeren in vision picking. Dit is een relatief nieuwe manier van orderpicken waarbij de orderpickers een intelligente bril dragen die hen helpt bij het verzamelen van bestellingen.

De logistiek dienstverlener zet op vision picking in na een succesvolle pilot in het distributiecentrum in Bergen op Zoom. De eerste pilot in 2014 liet daar een productiviteitsstijging van 25 procent zien, schrijft LogistiekTotaal.nl.

Nog dit jaar gaan er meerdere nieuwe pilots van start in Nederland, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het eerste vervolgproject is opnieuw in Bergen op Zoom, waar DHL de logistiek van Ricoh verzorgt.

Met vision picking krijgen orderpickers een slimme bril op wanneer zij met een orderpickkar op pad gaan. Door artikelen te scannen met deze bril zien ze in het display direct in welke bak het artikel moet worden geplaatst. DHL werkt samen met Google, Vuzix en Ubimax aan het verder optimaliseren van vision picking.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!