​IKEA: 'Fysieke winkel blijft het belangrijkst'

​IKEA: 'Fysieke winkel blijft het belangrijkst'

IKEA blijft onverminderd investeren in het uitbouwen van zijn winkelnetwerk. “We geloven nog altijd dat de fysieke winkel ook in de toekomst het belangrijkste contactkanaal blijft”, aldus countrymanager Lena Herder op het Retail & Brands Festival.

De Zweedse meubelketen opende vorig jaar nog een nieuwe winkel in Zwolle, terwijl de winkel in Breda met ruim drieduizend vierkante meter wordt uitgebreid. “We gaan gewoon door met zulke grote projecten”, stelt Herder. “We hebben besloten dat dit de basis is van ons toekomstig succes.”

Herder maakte op het festival ook bekend dat de retailer een samenwerking aangaat met de Nederlands ‘slow fashion movement’ i-did. Textielrestanten zullen verwerkt worden in drie nieuwe collecties, die in gelimiteerde oplage beschikbaar komen. De eerste collectie ligt in november in de winkels en zal bestaan uit textiel voor op tafel en in de keuken, zoals tafellopers, servetten en schorten.

IKEA zet met de samenwerking naar eigen zeggen de volgende stap in duurzaam en circulair produceren. Sinds vier jaar sluit de retailer regelmatig samenwerkingsverbanden met sociale ondernemingen over de hele wereld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!