​Het product als held

​Het product als held

Monowinkels of superspeciaalzaken, er lijken er steeds meer van te komen. Ze verkopen een product waarvoor normaal gesproken hooguit een bescheiden plek in het winkelschap is weggelegd. Elf superspecialisten van over de grens.

Morioka Shoten verkoopt één boektitel per week (Tokio, Japan)

Tincan verkoopt – de traditioneel goedkope – vis als delicatesse (Londen, Verenigd Koninkrijk)

Cortiço & Netos is de plek voor vintage Portugese tegels (Lissabon, Portugal)

Theurel and Thomas Maison du Macaron zet storedesign in zodat alle aandacht naar het product gaat (San Pedro, Mexico)

De Pen Store is toegewijd aan de pijn (Stockholm, Zweden)

The Chilewich Store is dé place voor placemats (New York, Verenigde Staten)

Ganterie Boon verkoopt honderden verschillende handschoenen (Antwerpen, België)

Alles voor opvallende sokken bij Happy Socks (Londen, Verenigd Koninkrijk)

De Cactus Store heeft een stekelig assortiment (Los Angeles, Verenigde Staten)

Tender Buttons is dé knopenspecialist van de Big Apple (New York, Verenigde Staten)

Ook Kaktus København biedt cactussen in alle soorten en maten (Kopenhagen, Denemarken)

Deze elf superspecialisten zijn geportretteerd in het septembernummer van RetailTrends. Daarin wordt dieper ingegaan op de comeback van speciaalzaken, die in ons land vooral in Amsterdam zichtbaar is. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.