​Blokker van start met Dolle Dagen

Blokker duikt met een nieuwe uitverkoopperiode in een gat dat de Bijenkorf en V&D hebben achtergelaten. De winkelketen gaat volgende week van start met de zogenoemde Dolle Dagen. Het is de grootste actie ooit bij Blokker, laat een woordvoerder weten aan RetailNews.

Alle vestigingen van Blokker doen mee aan de actiedagen, die van 28 september tot 5 oktober duren. Consumenten kunnen volgens de woordvoerder ‘bijzondere aanbiedingen’ verwachten. Daarbij gaat het zowel om producten uit het basisassortiment als producten die speciaal voor de Dolle Dagen zijn ingekocht. Meer dan duizend artikelen worden met korting aangeboden.

Blokker bevindt zich midden in een veranderingsproces, waarbij onder meer een groot deel van de winkels wordt verbouwd. De retailer heeft honderd miljoen euro uitgetrokken om de winkels de komende twee jaar van een nieuwe uitstraling te voorziet. De winkelketen kijkt volgens de woordvoerder daarvoor goed naar de wensen van consumenten. “Die hebben aangegeven initiatieven dit soort grote acties te missen.” Onderzoeksbureau Motivaction ondervroeg voor Blokker ruim 750 Nederlanders, waarvan 59 procent aangaf naar de Dolle Dagen te komen.

De uitverkoopdagen van Blokker hebben veel weg van de Drie Dwaze Dagen en het Prijzencircus. Die laatste campagne kwam uit de koker van het inmiddels failliete V&D, terwijl de Bijenkorf de Drie Dwaze Dagen vorig jaar voor het laatst hield. De prijsgedreven promoties in deze jaarlijks terugkerende campagne zou niet meer bij zijn focus op het luxesegment zouden passen. Kort na de laatste Drie Dwaze Dagen stapte marketingdirecteur Robert Bohemen over van de Bijenkorf naar Blokker.

Bohemen liet onlangs nog weten dat Blokker het product een belangrijkere rol geeft, door minder op actie te focussen. Zo zijn de prijzen in de nieuwe winkels minder schreeuwerig en met minder nadruk op korting weergegeven. Aanbiedingen blijven volgens de formule- en marketingdirecteur wel onderdeel uitmaken van de formule. “Retail is slim ondernemen en inspelen op de wensen van klanten en kansen in de markt”, zegt hij nu.

Het logo van Dolle Dagen:

RetailTrends