​‘Meer ondernemers gaan Tuunte volgen’

​‘Meer ondernemers gaan Tuunte volgen’

Het besluit van Tuunte om met de uitverkoop te stoppen gaat navolging krijgen. De huidige werkwijze kan namelijk niet langer, stelt branchespecialist Edwin Belt van INretail tegenover Tubantia.

Tuunte houdt vanaf eind dit jaar geen grote opruiming meer. Topman Louis van Andel wil net als grote spelers als H&M en Zara de volledige controle over de keten krijgen, zodat er alleen nog een ‘klein, bescheiden voordeelrek’ overblijft. “Je moet als ondernemer af en toe je nek uitsteken. Je kan er naast zitten, maar ook winnen”, aldus Van Andel.

Veel retailers raken volgens Belt nu nog in paniek en volgen de kortingsacties van de buurman. Daardoor is er het hele jaar door uitverkoop en lopen de winstmarges terug.

De branchespecialist raadt winkeliers aan ‘korter op de bal te werken’. Steeds meer merken leveren volgens hem nu ook collecties binnen zes tot acht weken. Ook kan het probleem aangepakt worden door met merken en leveranciers samen te werken. “Het ideaalplaatje is een kleine aanbieding van onverkochte kleding, een klein voordeelrek achterin de winkel.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!