​Intertoys werkt aan nieuw winkelconcept

​Intertoys werkt aan nieuw winkelconcept

Intertoys is bezig met de vormgeving van een heel nieuw winkelconcept. Dat zegt concerndirecteur speelgoed Steven van Nieuwenhuijzen van Blokker Holding tegenover Management Team. “De timing en inhoud daarvan komt naar buiten als we dat specifieker weten.”

Blokker Holding maakte eind juni bekend dat de filialen van Bart Smit en Toys XL worden omgebouwd tot Intertoys. Die eerste formule moet voor 1 april zijn verdwenen, waarna alle Toys XL-winkels worden verbouwd tot flagshipstores van Intertoys. De concurrentie tussen de formules maakten hen voorheen sterker, zegt Van Nieuwenhuijzen. “Maar inmiddels zijn de tijd, de klant en de markt zo veranderd dat onze conclusie is dat het beter is de krachten te bundelen, zodat we onze focus kunnen leggen op één merk.”

De topman wil de ‘magie’ rond speelgoed terugbrengen in de winkels door zijn klanten te verrassen. Dat kan volgens hem met nieuwe producten, het laten proberen van producten of ‘door een goochelaar op zaterdag in de winkel’. Hoewel de jongste generatie online opgroeit, willen ze het liefst nog naar een fysieke winkel, stelt Van Nieuwenhuijzen. “Ze willen het zien, ruiken, proberen, voelen.”

Die ‘experience’ zijn de speelgoedwinkels volgens hem een beetje kwijtgeraakt. Wel zetten ze een assortiment neer dat aansluit bij lopende trend en hypes, waarbij ze op onderdelen ook trendsettend zijn. “Maar we zijn een beetje vergeten er een feest van te maken”, aldus Van Nieuwenhuijzen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!