​‘Wisselwerking tussen La Place en Jumbo steeds zichtbaarder’

Jumbo biedt enkele producten van La Place aan in zijn Foodmarkt in Veghel. Het gaat om het worstenbroodje en de vijf populairste gebakjes van de restaurantformule.

De introductie van het worstenbroodje heeft onder meer te maken met de sluiting van enkele vestigingen van La Place in het zuiden van het land, waardoor liefhebbers uit die regio het broodje moesten missen. De uitbreiding van het assortiment in de Foodmarkt is volgens Jumbo de volgende stap in de uitwisseling van recepturen met La Place. Eerder voegde de retailer al koffiebonen van het merk La Place toe aan zijn assortiment.

De wisselwerking tussen La Place en Jumbo wordt steeds meer zichtbaar, stelt directeur formule en innovatie Colette Cloosterman. Producten en concepten worden volgens haar uitgewisseld en steeds meer recepturen worden met elkaar gedeeld. “Bovendien werken koks van Jumbo en La Place nauw samen aan nieuwe producten en concepten.”

Cloosterman zei eerder dit jaar op het congres Trends & Transities in Retail al tevreden te zijn over de kruisbestuiving tussen de twee formules. “Er is meer toepasbaar bij Jumbo dan van tevoren gedacht. Ik zie veel potentie voor synergie.”

RetailTrends