​Albert Heijn schaalt test met bezorgabonnement op

​Albert Heijn schaalt test met bezorgabonnement op

Albert Heijn doet inmiddels een tweede test met een bezorgabonnement in de regio Utrecht. Het is een antwoord op de snelgroeiende onlinesupermarkt Picnic, schrijft Het Financieele Dagblad.

Albert Heijn startte eind vorig jaar met een pilot onder enkele honderden klanten voor de AH Bezorgbundel in Rotterdam. Daarbij betaalden klanten een eenmalig bedrag om hun boodschappen drie maanden lang kosteloos thuisbezorgd te krijgen.

Vanwege het succes van die proef zijn nu Utrecht en enkele omliggende gemeenten aan de beurt. Klanten kunnen kiezen voor een abonnement van dertig euro, waarbij de boodschappen iedere dag bezorgd mogen worden. Ook is er een daldagenbundel van 25 euro, die alleen geldig is van dinsdag tot en met donderdag.

Albert Heijn begeeft zich met de proef in de regio waar Picnic flink aan de weg timmert. De online supermarkt bezorgde voorheen drie dagen in de week, maar sinds vorige maand kunnen klanten in Amersfoort, Leusden en Soest zes dagen per week een bezorger laten komen. Dat zou een antwoord zijn op de start van de proef met het bezorgabonnement van de Zaanse supermarktketen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!