​Blokker geeft gas op nieuwe winkelformule

​Blokker geeft gas op nieuwe winkelformule

Blokker rolt in een hoog tempo de winkelformule Nieuwste Blokker uit. “De teller staat inmiddels op 52 Nieuwste Blokker-winkels en dat aantal zal eind dit jaar op 117 uitkomen”, vertelt marketing- en formuledirecteur Robert Bohemen.

Per week wordt een handvol filialen omgebouwd naar de nieuwe formule, die in april werd geïntroduceerd. In totaal krijgen 450 winkels een compleet nieuwe uitstraling, zowel van binnen als van buiten. De vernieuwde winkels scoorden volgens Bohemen hoge indexen tijdens de Dolle Dagen. “Dat laat zien dat we niet voor niets gas aan het geven zijn met de uitrol van deze nieuwe formule.”

Het nieuwe winkelconcept is niet de enige verandering die Blokker dit jaar doorvoert. Mede door de campagne met Sarah Jessica Parker, wisselingen in het assortiment en de introductie van het eigen merk Blokker staat de retailer volop in de belangstelling. “Mensen hebben daar niet alleen extern, maar ook intern een mening over”, stelt Bohemen.

De reacties zijn volgens hem het gevolg van de vele stappen die Blokker in korte tijd maakt. “Welke spelers in de Nederlandse retailmarkt tonen zoveel lef en durven zulke keuzes te maken? Blokker wel, mede dankzij de commitment van onze aandeelhouder. We kunnen de komende jaren fors investeren, iets wat ik veel anderen niet zie doen.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends