​Decathlon experimenteert met stadswinkel

​Decathlon experimenteert met stadswinkel

De kleine winkel van Decathlon in Eindhoven is een experiment met het oog op de groei van online shoppen. De Franse retailer wil inspelen op het moment dat er meer online wordt gekocht en afhaalpunten in de buurt belangrijker worden. “Maar of dat gaat gebeuren over vijf jaar of tien jaar? Geen idee”, zegt expansiemanager Rudi Wakelkamp tegenover Trouw.

Het filiaal in winkelcentrum Piazza telt twaalfhonderd vierkante meter en is woensdag geopend. Het betekent de negende winkel voor de sportketen, die moeite heeft om locaties in de periferie te strikken. Decathlon ziet nog genoeg witte vlekken in ons land, maar stuit volgens Wakelkamp op de ‘heersende opinie’ dat binnensteden beschermd moeten worden.

Decathlon wil voor elke Nederlander binnen twintig minuten rijden beschikbaar zijn. Daarvoor zijn zo’n 25 tot 35 winkels nodig, zegt de expansiemanager. “Maar gezien de online ontwikkelingen kunnen het ook twintig grote winkels worden en twintig afhaalpunten.”

De stadswinkel in Eindhoven moet ook de naamsbekendheid van de grote winkel in Best vergroten. Als een ‘satellietwinkel’ kan het kleine filiaal klanten bijvoorbeeld doorverwijzen naar Best. Decathlon is er niet zeker van dat het gaat werken, zegt Wakelkamp. “Als familiebedrijf hebben we de ruimte om dingen uit te proberen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!