​Karwei focust volledig op vrouwen

Karwei opent woensdag in Uden de eerste winkel volgens een nieuw concept. De bouwmarktketen zet daarmee nog nadrukkelijker in op de jonge, vrouwelijke consument, vertelt formuledirecteur Machiel van der Sluis aan RetailNews.

De dhz-keten opent de komende maanden nog drie pilotstores, waaronder in Goirle en in Amsterdam. De winkel aan de Spaklerweg in de hoofdstad geldt met vierduizend vierkante meter als de flagshipstore van het nieuwe concept. Het assortiment is verdiept in de productgroepen verlichting, wand, ramen en vloeren, terwijl branchevreemde producten als koelkasten en waterkokers verdwijnen. “In de productgroepen waar we op focussen willen we het niveau bieden van een speciaalzaak”, aldus Van der Sluis.

Karwei profileert zich al langer als ‘decoratieve bouwmarkt’ die meer vrouwelijke consumenten wil trekken. Zo werd in april vorig jaar de winkel in Heesch al van een nieuwe routing voorzien, maar nog zonder veel aanpassingen in assortiment en huisstijl. Dat was een ‘tussenoefening’ waar nu op wordt voortgebouwd, zegt Van der Sluis. “Een imago heb je niet zomaar omgebogen, dat kost jaren.”

Na een pilotfase moet het concept vanaf het najaar van 2017 worden uitgerold. In 2020 hoopt de retailer alle vestigingen te hebben omgebouwd.

RetailTrends