​Jumbo naast A-merken op ‘zwarte lijst’ kindermarketing

​Jumbo naast A-merken op ‘zwarte lijst’ kindermarketing

De Consumentenbond pleit voor strengere regels rond kindermarketing op ongezonde producten. Vooral A-merkfabrikanten negeren volgens de bond de oproep om te stoppen met kinderidolen op verpakkingen.

Op een ‘wall of shame’ die de organisatie op zijn website heeft gepubliceerd staan voorbeelden van grote merken als Nestlé, Verkade en Peijnenburg, maar ook van huismerkproducten van Jumbo. Dat er nog steeds veel kindermarketing in supermarkten voorkomt, toont volgens de Consumentenbond aan dat de huidige afspraken die daarover gemaakt zijn niet voldoende zijn. “Daarom pleiten wij voor strenge regelgeving, zodat kinderreclame van alle ongezonde producten verdwijnt”, aldus directeur Bart Combée.

Supermarktketen Plus maakte in juli als eerste retailer bekend te stoppen met vrolijke figuurtjes op ongezonde huismerkproducten. Een maand later liet ook Albert Heijn weten kinderreclame ‘in fases’ van twintig tot dertig producten te schrappen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!