​‘Rosada loopt in op Batavia Stad en Roermond’

​‘Rosada loopt in op Batavia Stad en Roermond’

Outletcenter Rosada focust zich voor nieuwe huurders meer op grote namen als Tommy Hilfiger en Hugo Boss. Daar zit volgens centermanager François Peeters de groei in. “Het publiek verandert. Er zitten steeds meer mensen bij die een goed gevulde beurs hebben”, zegt hij tegenover het Brabants Dagblad.

Het outletcentrum in Roosendaal is recent uitgebreid naar 126 winkels, die samen goed zijn voor 24 duizend vierkante meter. Achttien procent staat momenteel leeg, zegt managing director Gerben Boomsma van beheerder Stable International. “Dat is een stuk minder dan in de binnenstad van Roosendaal.”

Rosada loopt volgens Boomsma vijf jaar achter op de outletcentra in Roermond en Lelystad. “Maar met de huidige groei gaan wij het verschil snel inlopen.” De omzet van het koopjescentrum is sinds de uitbreiding in het voorjaar met 56 procent gegroeid. De winkels die er al voor de uitbreiding gevestigd waren, zijn volgens Peeters met dertig procent gegroeid.

Stable nam eind 2010 het management van Rosada op zich en constateerde destijds dat het outletcenter er niet goed voorstond. Zo was er volgens ceo Kees Woltering geen goed overzicht van de huurders, hun contracten en of ze wel of geen huur betaalden. “Het was aan ons om het huurdersbestand op te frissen”, zei hij onlangs in RetailTrends.

Rosada gold lange tijd als outlet van een outlet. Spullen die in Batavia Stad of Roermond niet werden verkocht, kwamen in Roosendaal terecht. Een outlet is geen gegarandeerd succes, stelt Woltering. “Het is niet zo dat je ’s ochtends alleen maar de deuren hoeft open te zetten. Je moet merken het goede voorbeeld geven door te laten zien dat aje als eigenaar veel investeert en de outlet up-to-date houdt.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends