​McDonald’s personaliseert per vestiging

​McDonald’s personaliseert per vestiging

Alle Amerikaanse filialen van McDonald’s hebben inmiddels digitale menuschermen boven de kassa’s hangen. Daardoor kan de retailer zijn marketingboodschappen geautomatiseerd lokaal afstemmen, zei cmo Deborah Wahl tijdens de conferentie Masters of Marketing.

Naast personaliseren per vestiging, kan McDonald’s dat volgens Wahl ook gebaseerd op dagdeel, weersomstandigheden en lokale activiteiten. Belangrijke kanalen naast de menuschermen zijn volgens de cmo instore wifi, kiosks en de mobiele app. Inzichten via die kanalen bepalen volgens haar de weg naar ‘productinnovatie en de richting van het bedrijf’. De optimalisatie van de marketing per locatie is volgens haar sterk terug te zien in het aantal bestellingen.

De mobiele app speelt volgens Wahl de grootste rol in het verzamelen van klantdata. Die is dit jaar tot nu toe veertien miljoen keer gedownload. “De mobiele klant zal steeds verder van de plek van aankoop, het restaurant, met McDonald’s communiceren”, aldus Wahl. Die ontwikkeling zorgt er volgens haar voor dat McDonald's zich in zijn uitingen steeds meer zal richten op het volgende bezoek dan op meer verkopen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!