​C&A gaat in op open brief van personeel

Het personeel van het C&A-distributiecentrum in Lisse heeft een open brief aan de directie geschreven. Daarin stellen zij dat het tijd is voor ‘een goede cao met een fatsoenlijke loonsverhoging’.

De medewerkers krijgen naar eigen zeggen al acht jaar geen structurele loonsverhoging, afgezien van een eenmalige verhoging van één procent in 2010. Het personeel wil op 15 november met de directie in gesprek over die situatie, twee weken voordat het volgende cao-overleg gepland staat. ‘Bij ons rijst de vraag of C&A wel het belang van het personeel behartigt’, staat onder meer in de brief.

Werknemers van verschillende modeketens, waaronder C&A, zitten al sinds 2008 zonder cao. Daardoor is hun reële inkomen door de jaren heen naar eigen zeggen met dertien procent gedaald. “Als je tien jaar geen cao-loonsverhogingen toekent en de arbeidsvoorwaarden het liefst nog verder wilt uitkleden, dan ben je echt Scrooge 2.0”, reageert bestuurder Niels Suijker van FNV. Werkgevers willen de nullijn volgens hem nog tot minimaal 2018 voortzetten.

Vakbond FNV hield vorige week al een bijeenkomst voor medewerkers van C&A vanwege het uitblijven van een loonsverhoging. Een deel van hen heeft vorige maand een petitie aangebonden, maar daar zou de directie niets mee hebben gedaan. C&A laat nu weten de uitnodiging te accepteren en 'op zo kort mogelijke termijn' in gesprek te gaan met haar medewerkers.

Reacties 0

Schrijf een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!