​Media Markt gaat chatbots proberen in Nederland

​Media Markt gaat chatbots proberen in Nederland

Chatbotontwikkelaar Flow.ai is uitgeroepen tot de winnaar van de startupchallenge van Media Markt. Dat betekent dat de elektronicaketen in ons land een pilot zal houden met de inzet van chatbots op basis van kunstmatige intelligentie.

Flow.ai verzorgt de integratie van chatbots in werkprocessen, door een platform te ontwikkelen waarop bedrijven kunstmatige intelligentie-toepassingen kunnen inzetten. Door de pilot bij Media Markt hoopt Flow.ai een concept te ontwikkelen voor de retail. “Media Markt is voor ons de ideale partner omdat we graag een concept ontwikkelen waarin artificial intelligence en chatbots zowel online als in de fysieke winkels kan worden toegepast”, aldus medeoprichter Gijs van Nieuwegiessen.

Media Markt denkt met de toepassingen van Flow.ai onder meer het klantcontact te verbeteren door snel en efficiënt in te spelen op de customer journey. “Door samen met Flow.ai een concept te ontwikkelen, dat ook in de winkels toepasbaar is, willen we artificial intelligence een gemeengoed in retail maken”, aldus coo Dennis Hooijmans.

De wedstrijd werd in samenwerking met Get in the Ring. Behalve het pilotproject bij Media Markt heeft Flow.ai ook een wildcard ontvangen voor startupaccelerator Spacelab van Media Markt in München. Andere startups die in de race waren, waren Crownstone, Blippar.com, Anchormen, Dutch Rose Media en CleVR. Zij houden zich allemaal bezig met augmented reality, virtual reality en kunstmatige intelligentie. Media Markt overweegt ook met Crownstone en Blippar.com samen te werken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!