​Jeans Centre zet volgende stap in omnichannelstrategie

​Jeans Centre zet volgende stap in omnichannelstrategie

Jeans Centre heeft zijn webshop in een nieuw jasje gestoken. De complete voorraad van de kledingketen is nu ook in de winkels beschikbaar. “Dit houdt in dat winkels ook webshopbestellingen naar onze klanten versturen”, vertelt ceo Peter Berg.

Verder heeft Jeans Centre de voorraad per winkel inzichtelijk gemaakt op de webshop. Ook heeft de uitstraling een opfrisbeurt gekregen, waarbij meer is gelet op het bieden van inspiratie. Bezoekers kunnen onder meer een complete look shoppen, terwijl ze bij de jeans advisor aan de hand van enkele vragen de perfecte maat kunnen achterhalen.

Jeans Centre heeft sterk gelet op het uitbreiden van de omnichannelstrategie en wil zich volgens Berg niet ‘beperken door plaats of tijd’. “Daarom vonden we het belangrijk om al onze kanalen nog meer met elkaar te verbinden.”

De vernieuwde webshop is volgens de kledingketen onderdeel van het nieuwe, servicegerichte winkelconcept dat momenteel wordt uitgerold. Voor de omnichannel oplossing is een beroep gedaan op Retail Unity, dat door twee oud-werknemers van Unlimited Sports Group is opgericht. Ze hebben onder meer instore kiosks bij Jeans Centre geïmplementeerd. JD Sports spande eerder dit jaar nog tevergeefs een kort geding aan tegen het softwarebureau, dat volgens de nieuwe eigenaar van Aktiesport en Perry Sport inbreuk zou maken op zijn auteursrechten.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends