​Ahold Delhaize ziet omzet- en winstgroei

​Ahold Delhaize ziet omzet- en winstgroei

Ahold Delhaize heeft zijn omzet in het derde kwartaal met 2,6 procent zien toenemen tot 14,5 miljard euro. De operationele winst steeg met één procent tot 425 miljoen euro.

Het gefuseerde supermarktconcern heeft voor het eerst gezamenlijke kwartaalcijfers naar buiten gebracht. De gepresenteerde groei is gebaseerd op de ontwikkeling als Ahold en Delhaize een jaar geleden ook al één bedrijf waren geweest. Ceo Dick Boer toont zich tevreden met de ‘solide groei’. “De groei in omzet en winst laat de kracht van onze lokale merken zien”, aldus Boer.

De omzet in Nederland groeide met 4,3 procent, naar 2,9 miljard euro. De operationele winst in ons land groeide met iets minder dan één procent en kwam uit op 128 miljoen euro. De verkopen bij Albert Heijn werden naar eigen zeggen positief beïnvloed door onder meer innovatie in het assortiment en een sterke focus op gezondheid. Ook in België zijn de vergelijkbare verkopen licht gestegen.

Ahold Delhaize groeide in al zijn markten, maar het sterkst in Centraal en Zuidoost-Europa. De omzet nam daar met 8,4 procent toe, terwijl de operationele winst met ruim 27 procent steeg.

RetailTrends