​‘Audiciens smeren klanten dure toestellen aan’

​‘Audiciens smeren klanten dure toestellen aan’

Gespecialiseerde audiciens proberen het hoofd boven water te houden door slechthorenden onnodig dure hoortoestellen te verkopen. Dat zeggen Specsavers-directeur Remko Berkel en voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Audiologie Martijn Toll in De Volkskrant.

Het aandeel van meer geavanceerde hoortoestellen, die niet door zorgverzekeringen worden vergoed, is afgelopen jaar gestegen van zes naar 13,4 procent. Dat komt volgens Berkel en Toll doordat gespecialiseerde audiciens hun klanten deze apparaten opdringen, om goedkopere concurrenten als Specsavers en Hans Anders het hoofd te bieden. Welke audiciens zich aan deze praktijken schuldig maken, is niet duidelijk.

“Fabrikanten en audiciens hebben klanten jarenlang de hoofdprijs laten betalen door enorme marges te rekenen”, stelt Berkel. Specsavers heeft inmiddels ruim 120 winkels in Nederland en volgens de directeur vijftien tot twintig procent marktaandeel. De retailer boekte vorig jaar een recordomzet en wil tot 2018 dertig nieuwe winkels op A1-locaties openen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!