​Blokker van start met eigen merk

​Blokker van start met eigen merk

Blokker heeft de eerste producten van het eigen label geïntroduceerd in zijn winkels en online. Het eigen merk is in verschillende productgroepen zichtbaar, waarbij Baden & Slapen de grootste nieuwe productgroep is. Dat heeft de winkelketen dinsdag bekendgemaakt.

Het is voor het eerst in de geschiedenis van Blokker dat er een eigen merk wordt verkocht. De stap werd in april al aangekondigd, als onderdeel van ‘een forse investering in een radicale vernieuwing op alle fronten’. Er is honderd miljoen euro gereserveerd voor onder meer een vernieuwing van het winkelbestand.

De basis van het label Blokker is volgens directeur category management Johanneke de Moor ‘kwaliteit tegen een zeer aantrekkelijke prijs’. Met het eigen merk worden sfeer, modern design en vrolijke trends toegevoegd, stelt zij. “En we spelen in op seizoenen.” Daarmee volgt volgens de retailer niet alleen de markt en de algemene trends, maar wordt in samenspraak met producenten en leveranciers gezocht naar een eigen signatuur en onderscheidende producten.

Blokker voegde eerder dit jaar al ruim 35 nieuwe merken toe aan het assortiment. 24 daarvan werden tijdens de Dolle Dagen geïntroduceerd, vertelde formule- en marketingdirecteur Robert Bohemen vorige maand op RetailWatching. Het koopjesevent was volgens hem een mooie proeftuin om te testen welke producten aansloegen en welke niet. Inmiddels is ongeveer een kwart van het assortiment veranderd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!