​Charlie Temple: ‘Brillenketens maken verschrikkelijk veel marge’

​Charlie Temple: ‘Brillenketens maken verschrikkelijk veel marge’

Grote brillenketens als Pearle en Specsavers weten zich als enige aan de malaise in de detailhandel te onttrekken. Dat komt doordat ze ‘echt verschrikkelijk veel marge maken’, stelt oprichter Leon Planken van online brillenverkoper Charlie Temple tegenover RTL Z.

De grote ketens laten volgens Planken goede winstcijfers zien, maken veel reclame en zitten op A-locaties. Bovendien zouden ze alleen al veel geld verdienen aan hun monturen omdat er een beroemd merk aan verbonden is.

Charlie Temple ging eerder dit jaar van start en verkoopt inmiddels zo’n duizend brillen per week. Er zijn drie soorten brillen, waarvan de duurste 38 euro kost. De brillen van Charlie Temple worden volgens Planken in dezelfde fabriek in elkaar gezet als die van grote merken. “Goedkoop is meestal duurkoop, maar bij ons niet.”

Planken wil over vijf jaar de grootste online brillenwinkel van Europa zijn. De startup loopt volgens hem nu al voor op de prognoses uit het businessplan. Bovendien wordt in februari een slijpmachine geleverd, die achthonderd brillen per dag kan slijpen. Daarnaast wil hij meer gaan adverteren om marktaandeel te veroveren. Vooralsnog doet Planken dat zonder hulp van investeerders. “Er wordt wel aan ons getrokken, er zijn wel wat gesprekken gaande, maar het moet een aanvulling zijn die meer is dan geld.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends