​Emotiewinkel van eBay vindt perfecte cadeau

​Emotiewinkel van eBay vindt perfecte cadeau

EBay heeft in Londen een ‘emotioneel gedreven’ pop-upstore geopend. Met behulp van onder meer gezichtsherkenning konden bezoekers er het ideale cadeau vinden.

De winkel was vorige week dinsdag en woensdag geopend en beschikte over een aantal privéhokjes, waar bezoekers in plaats konden nemen. Sensoren analyseerden hun reactie op de producten die ze te zien kregen, onder meer via ‘facial coding’ technologie. Dat gaat verder dan een simpele herkenning van de gezichtsuitdrukking, claimt de veilingsite. Kleine spierbewegingen van bezoekers werden opgevangen en gekoppeld aan complexe emotionele en cognitieve toestanden, die door de innovatieve software werden herkend. EBay werkte daarvoor samen met de Amerikaanse ontwikkelaar Lightwave.

Bezoekers kregen in totaal twaalf items te zien van verschillende retailers. Aan het eind van de test ontvingen ze een rapport waarin stond welk product het meest in de smaak viel volgens hun emoties.

Met de ‘do good, feel good’ winkel haakte eBay in op het initiatief Giving Tuesday, dat direct na Black Friday en Cyber Monday plaatsvindt en waarbij iets goeds doen voor een ander centraal staat. De etailer doneerde een deel van de aankopen via zijn website aan goede doelen.

Bekijk een video van de emotiewinkel op RetailWatching.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!