​Nespresso lanceert travelconcept

​Nespresso lanceert travelconcept

Nespresso opent woensdag winkels op Schiphol en treinstation Utrecht Centraal. Het koffiemerk richt zich hier op de klant die weinig tijd heeft en meer gemak wil, zegt retail director Herman Rooswinkel tegen RetailWatching.

De reislocaties betekenen de vijftiende en zestiende eigen winkel voor het koffielabel. Ze bieden het volledige assortiment, maar bijvoorbeeld geen koffiemasterclasses. Rooswinkel zegt uitbreiding van het concept niet uit te sluiten, maar kan nog niet zeggen wanneer en op welke schaal. “Maar dit is geen pilot, we geloven echt in deze richting.”

De winkels zijn onder meer voorzien van relatief weinig meubels en veel personeel, om klanten snel aan de juiste koffie te helpen. Ook op het gebied van koffiemachines is het volledige assortiment in de travelwinkels te koop. “Klanten zullen waarschijnlijk niet met een machine over Schiphol willen sjouwen, maar ze kunnen hem ook daar kopen en de volgende dag thuisbezorgd krijgen”, aldus Rooswinkel.

Nespresso beschouwt zijn fysieke winkels als een cruciaal onderdeel van het succes. De koffieverkoper is nog voor meerdere locaties in ‘vergevorderd stadium van onderhandeling’. Volgend jaar komen er nog in ieder geval twee winkels bij.

Op RetailWatching gaat Rooswinkel dieper in op de retailstrategie van Nespresso.

RetailTrends