​Dunkin’ Donuts lanceert nieuw concept in Nederland

​Dunkin’ Donuts lanceert nieuw concept in Nederland

Het winkelconcept dat Dunkin’ Donuts volgend jaar in ons land introduceert is heel anders dan nu gebruikelijk is. “Het oranje en roze van Dunkin’ Donuts zul je hier alleen nog in het logo terugvinden”, zegt masterfranchisenemer Roberto Fava op RetailWatching.

Nederland is volgens Fava het eerste land waar de nieuwe uitstraling te zien is. “In plaats van de zoetsappige kleuren die we van tien tot twaalf jaar geleden kennen gaan we meer met hout werken”, zegt hij. De oprichter van Ice Bakery en de flagshipstore van Duo Penotti wil zo meer sfeer in de winkels creëren.

Ook de expansiestrategie ziet er anders uit dan bij de eerste poging in ons land, vertelt Fava. Twintig jaar terug werden de investeringen in een fabriek niet snel genoeg terugverdiend. Door in cirkels uit te breiden, moet het nieuwe productiecentrum in Amsterdam snel rendabel worden. De eerste vier à vijf winkels openen in de buurt van dat centrum hun deuren, om de afstand voor de leveringen zo kort mogelijk te houden.

De eerste 25 tot dertig zaken worden de komende vijf jaar in eigen beheer geopend, waarna er mogelijk naar franchisenemers wordt gezocht. De komende tien jaar wil Fava zestig tot honderd vestigingen openen. “Daarvoor zijn we al in gesprek met de NS, tankstations en andere retailers. Vooral voor kleinere plaatsen zoeken we de samenwerking op.”

Lees meer over de plannen van Dunkin’ Donuts in Nederland op RetailWatching.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends