​The Sting kiest toch voor Costes Men

​The Sting kiest toch voor Costes Men

De nieuwe mannenmodeketen van The Sting gaat van start onder de naam Costes Men. De oorspronkelijke naam Stangata is van tafel, zegt chief creative officer Maurice Dahan tegen FashionUnited.

Costes is volgens Dahan inmiddels een begrip. De vrouwenmodeketen werd in 2013 opgericht en telt inmiddels meer dan twintig winkels in ons land. “Toen we de collectie en ideeën van Stangata naast die van Costes legden, was het eigenlijk duidelijk: het is Costes Men”, stelt hij.

De eerste winkels worden vanaf komend voorjaar geopend in Arnhem, Alkmaar, Breda, Den Bosch en Eindhoven. Er wordt nog onderhandeld voor een pand in Maastricht, zegt Dahan. “Ook zullen er winkels van Costes en Costes Men gecombineerd worden in de steden Nijmegen, Enschede, Deventer, Haarlem, Groningen en Tilburg.” Die winkels dragen de werktitel Costes Big.

De nieuwe winkelketen gaat nette, casual kleding verkopen, vertelde een woordvoerder eerder aan RetailNews. Waar The Sting zich meer op de jeugd richt met merken als Ashes To Dust, is Costes meer een lifestyle merk voor consumenten van 27 jaar en ouder. “Het zal iets duurder zijn dan The Sting”, aldus Dahan.

The Sting wil binnen drie jaar groeien van tachtig naar 120 winkels, waarvan vijftig van Costes. Er worden vooral winkels geopend in Nederland, België en Duitsland, maar de moderetailer kijkt ook verder. “In alle grote steden in Europa moet je eigenlijk wel een winkel hebben.”

RetailTrends