Wat verder deze week voorbij kwam...

Wat verder deze week voorbij kwam...

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Management Today, The New York Times, Business Insider, The Washington Post en News.com.

Bewondering
Het zal de liefhebber van de traditionele Britse retailketens een doorn in het oog zijn. Aldi is de meest bewonderde retailer in het Verenigd Koninkrijk, terwijl ook Lidl de top tien heeft gehaald. Gelukkig zijn de ‘echte Britten’ nog altijd in de meerderheid in het retailerslijstje van British Most Admired Companies.

Lees verder bij Management Today: http://bit.ly/2ghYQw2

Basketballer annex winkelketen
Dat Michael Jordan een voormalig Amerikaans basketballer is, zal weinigen onbekend in de oren klinken. Maar dat het ook een Chinese winkelketen is? Binnenkort niet meer, want Qiaodan, het Chinese karakter voor Jordans naam, heeft een vijf jaar lange rechtszaak over het gebruik van de naam verloren van de sportman.

Lees verder bij The New York Times: http://nyti.ms/2hmP0h8

Tegengif
Ook Starbucks ontkomt niet aan de gevolgen van de achteruitgang van de fysieke retail. En toch komen er de komende jaren twaalfduizend winkels bij. De koffieketen denkt namelijk het tegengif te hebben voor het sterk veranderende consumentengedrag.

Lees verder bij Business Insider: http://read.bi/2hefO0v

Geen Blokker?
De laatste tijd hebben we Sarah Jessica Parker in Nederland leren kennen als iemand die Blokker als haar favoriete winkelketen ziet. Toch is haar eerste eigen winkel, die ze binnenkort opent in Washington, geen franchisevestiging van de Nederlandse huishoudketen. Het wordt er een met schoenen en handtassen van honderden dollars.

Lees verder bij The Washington Post: http://wapo.st/2heimvy

Vernietiging
“We gaan het Australische retaillandschap vernietigen.” Woorden van een anonieme Amazon-medewerker, verwijzend naar de entree van de internetgigant in Australië in september volgend jaar. Nu al geven Australiërs honderden miljoenen uit op Amazon, maar de fysieke aanwezigheid zal de markt aanzienlijk opschudden.

Lees verder bij News.com: http://bit.ly/2gs0vCo

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in