​Online verkoop ‘significant hoger’ rond Kerst

​Online verkoop ‘significant hoger’ rond Kerst

De omzet van webwinkels in de weken voor Kerst loopt op tot meer dan vijftig procent boven een reguliere weekomzet. Die verwachting spreken belangenvereniging Thuiswinkel.org en PostNL uit.

De omzetstijging ligt iets hoger dan een jaar eerder. Destijds werd er in de drie weken voorafgaand aan Kerst een additionele omzet van 207 miljoen euro geboekt, een stijging van 46 procent ten opzichte van de gemiddelde weekomzet.

Tijdens de sinterklaasperiode noteerde Thuiswinkel.org al een toename van 29 procent in de online bestedingen. “Maar in de weken voor Kerstmis ligt deze stijging dus nog significant hoger”, aldus directeur Wijnand Jongen.

Jongen verwacht dat de bestedingen rond Kerst hoger liggen dan tijdens de sinterklaasperiode. Gezelschapsspelen en boeken zijn net als rond Sinterklaas populair, maar nu worden ook duurdere cadeaus verkocht, zoals smartphones, tablets en huishoudelijke apparatuur. De definitieve cijfers worden vlak voor Kerstmis bekendgemaakt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!