​‘Nederland grote groeimarkt voor AliExpress’

​‘Nederland grote groeimarkt voor AliExpress’

Nederland is wereldwijd een van de snelst groeiende markten van Alibaba’s platform AliExpress. “De pakketjes zijn een paar dagen langer onderweg, maar vaak aanzienlijk goedkoper dan onlinespelers die nog dezelfde dag bezorgen”, verklaart de Nederlandse topman Roland Palmer in Het Financieele Dagblad.

Vooral tieners zijn volgens Palmer wel bereid wat langer te wachten op bijvoorbeeld kleding en elektronica. Verder verwacht Palmer in Europa veel groei te kunnen behalen met clouddiensten. “Die doen het al uitstekend in China, al is er wel veel tijd en energie nodig om dat ook in Europa van de grond te krijgen.’

De eerste Nederlandse klanten zijn volgens hem al bijna zover dat ze aan boord stappen. In vergelijking met concurrenten als Amazon en Google biedt Alibaba volgens hem ‘een zeer competitief pakket’. “Nederlandse ondernemers kijken uiteindelijk naar de onderkant van de streep”, aldus Palmer.

Alibaba verwacht de komende maanden veel nieuwe openingen van Nederlandse merken en retailers op Tmall Global, zegt Palmer verder. Eerder dit jaar liet hij in RetailTrends al weten dat aantal binnen een jaar tijd te verdubbelen. Momenteel zijn onder meer Albert Heijn, Ekoplaza en D.I.O. al op het platform aangesloten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!