​IKEA: ‘Consument wil grotere winkels’

​IKEA: ‘Consument wil grotere winkels’

IKEA steekt tien miljoen euro in de uitbreiding van zijn vestiging in Breda. “De consument vraagt om grotere winkels, die wil de spullen kunnen zien en vasthouden”, zegt storemanager Maurice Lammeretz tegenover BN De Stem.

De verbouwing van de Bredase winkel moet in het najaar van 2017 zijn afgerond. In totaal komt er zo’n drieduizend vierkante meter bij, verdeeld over twee etages. Het restaurant wordt uitgebreid van 350 naar zeshonderd zitplaatsen. De uitbreiding is het geld waard, zegt Lammeretz. “In onze branche kan je nog zoveel online aanbieden, maar je merkt keer op keer dat de klant zelf wil beleven hoe dat bankstel zit.”

Storemanager Lena van Heuven van de winkel in IKEA's plaats van oorsprong Älmhult, zei eerder nog tegen RetailNews dat de grote winkels binnen enkele jaren niet meer het belangrijkste verkoopkanaal zijn. De megastores zoals IKEA die nu heeft, zullen volgens haar ‘pure experience centers’ worden.

IKEA-ceo Peter Agnefjäll liet onlangs weten nadrukkelijker naar de binnenstad te kijken, omdat zeventig procent van de wereldbevolking over dertig jaar in steden woont. Het recept voor IKEA’s succes zijn tot nu toe grote winkels in ‘aardappelvelden’ geweest, stelt de topman. “En die zijn er niet veel in het centrum van Londen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!