​Albert Heijn streeft Jumbo voorbij

​Albert Heijn streeft Jumbo voorbij

Albert Heijn is op de eerste plaats geëindigd in het jaarlijkse Kerstrapport van GfK en Foodmagazine. Daarmee passeert het Zaanse concern grote concurrent Jumbo, dat de voorgaande vier edities won.

Albert Heijn stond vorig jaar nog op de zevende plaats. De stijging is vooral te danken aan een hoger rapportcijfer van zijn klanten. Op dat criterium stijgt de retailer van de negende naar de eerste plaats. Voor de prestaties, die gemeten worden aan de hand van de klantenkring en omzet, komt Albert Heijn op de tweede plaats. De gecombineerde waardering komt uit op 7,70, tegenover 7,62 vorig jaar.

Jan Linders staat op de tweede plaats, gevolgd door Boni. Jumbo zakt van de eerste naar de zevende plaats. De prestatiescore schoot flink omhoog na de overname van C1000, wat van grote invloed was op de vorige koppositie, schrijft Distrifood.

Het gemiddelde rapportcijfer van alle supermarkten ligt op 7,63, tegen 7,59 vorig jaar. Vooral de aantrekkelijkheid van aanbiedingen en lage prijzen worden gemiddeld hoger gewaardeerd door consumenten. Het gemiddelde cijfer voor voldoende voorraad daalde juist iets.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!