​Supermarkten strijden om 825 miljoen kerstomzet

Nederlandse supermarkten realiseren deze week een omzet van 825 miljoen euro. Die verwachting spreekt brancheorganisatie CBL uit.

De verwachte kerstomzet ligt daarmee flink hoger dan vorig jaar, toen het CBL uitging van een omzet van 750 miljoen euro. Bovendien is het 140 miljoen euro meer dan in een normale week. De ‘absolute topdrukte’ wordt komende zaterdag (24 december) verwacht.

Veel supermarkten zijn ook op Eerste en Tweede Kerstdag open. Albert Heijn en Jumbo zijn samen goed voor zo’n driehonderd openingen op zondag, terwijl een dag later respectievelijk 638 en 491 supermarkten hun deuren openen.

Er is volgens marketingstrateeg Paul Moers ‘een ware kerstslag gaande’. Hij ziet supermarkten hun prijzen verlagen tot niveaus waarbij de marge in het gedrang komt. “Vroeger zag je juist in deze periode geen aanbiedingen omdat mensen toch wel kwamen”, zegt Moers tegenover RTL Nieuws.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!