​Kieskeurig.nl geeft seintje bij gewenste prijs

Kieskeurig.nl heeft een nieuwe dienst gelanceerd die consumenten aan de beste prijs moet helpen. De zogeheten prijsalert stelt hen in staat een gewenste prijs op te geven, waarna de productvergelijker een e-mail stuurt als die is bereikt.

Kieskeurig.nl wil met de nieuwe functie de zoektocht naar de goedkoopste prijs vereenvoudigen. Dat ‘met het huidige aantal webshops bijna een dagtaak geworden’, stelt het bedrijf in een persbericht. “Als vergelijker wil je consumenten in elke stap van het koopproces ondersteunen met relevante productinformatie”, aldus manager content en marketing Janneke ten Dam.

Kieskeurig lanceerde eerder dit jaar nog een app waarmee consumenten videoreviews kunnen maken. Dat is een manier om te kijken of consumenten het leuk vinden om die achter te laten. Het is nog geen denderend succes, vertelde brand director comparison Patrick van Buuren in EtailTrends. “Ik denk niet dat dit de juiste propositie is, maar voorlopig gaan we er mee door.”

Hij vertelde in het zomernummer ook volgend jaar afscheid te nemen van de mobiele applicatie. De productvergelijker komt in plaats daarvan met een site die volledig gericht is op de smartphone.