​Dichte deur beïnvloedt winkelomzet niet

Het feit of een winkeldeur open of dicht is heeft geen invloed op het aantal winkelbezoeken en de omzet. Dat is de uitkomst van onderzoek in Antwerpen, waar netbeheerder Eandis, brancheorgnisatie Unizo en modewijk Quartier National aan mee hebben gewerkt.

Het onderzoek werd uitgevoerd door Haystack International, dat tienduizend klanten en 1,4 passanten bestudeerde met behulp van een straatcamera, infraroodtellers en bijpassende software. De metingen vonden plaats in mei en november van dit jaar, waarbij telkens een kleine ingreep werd getest die de shopper voorbij de gesloten winkeldeur moest krijgen. Daarbij ging het om een verhoogde lichtintensiteit om het verschil tussen buiten en binnen te beperken, een sticker op de deur met een uitnodigende tekst en een lichtbak met de boodschap ‘Snuister gerust rond’.

Uit de resultaten concluderen de onderzoekers dat winkeliers hun winkeldeuren tijdens openingsuren gesloten kunnen houden, zonder klanten of omzet mis te lopen. Dat zou ze bovendien zo'n 37 procent aan aardgasverbruik schelen. “We zullen proberen de winkeliers te overtuigen dat een open deur tijdens de koude dagen weggesmeten geld is”, aldus voorzitter Nico Volckeryck van Unizo in Antwerpen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!