​Philipp Plein focust op eigen winkels

​Philipp Plein focust op eigen winkels

Philipp Plein richtte zich jarenlang op de groothandel, maar focust nu op eigen winkels. Het modemerk opent in hoog tempo nieuwe vestigingen, waaronder de tweede in de P.C. Hoofstraat in Amsterdam. Dat schrijft Het Parool.

Philipp Plein heeft inmiddels 120 winkels. De Duitse ontwerper is ook met een winkel van vierhonderd vierkante meter aanwezig in Rotterdam en in februari wordt een brandstore aan de Hooghuisstraat in Eindhoven geopend.

Plein was recent in Amsterdam voor locatiebezoek voor nog één tot drie toekomstige winkels in de hoofdstad. Het luxelabel valt volgens hem niet alleen bij toeristen, maar ook bij Nederlanders in de smaak. Zo komt de helft van zijn klanten uit Amsterdam zelf. Daarnaast draait de grote winkel in Rotterdam volgens hem ‘extreem goed’.

Waar voorheen Rusland de grootste markt was, is Europa uitgegroeid tot de belangrijkste regio. Het merk groeit ook hard in China, waar volgend jaar zo’n twintig nieuwe winkels worden geopend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!