​Ambitieus Picnic telt 24 duizend klanten

Picnic wil dit jaar naar tien tot vijftien nieuwe steden uitbreiden. “We hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we onze dienst in 2017 willen uitbreiden. We denken daarbij aan middelgrote gemeenten als Apeldoorn, Gouda, Lelystad en Zoetermeer”, vertelt medeoprichter Joris Beckers.

De online boodschappendienst is inmiddels in zes plaatsen actief. Na de start in Amersfoort, Leusden en Soest kwamen door in de loop van vorig jaar Utrecht, Maarssen en Almere bij. Eind december werd de 24 duizendste klant verwelkomd. Eer jaar eerder stond de teller nog op 4.334.

Picnic zag het aantal orders vorig jaar meer dan vertienvoudigen. Er werden 487 duizend boodschappentassen thuisbezorgd.

Medeoprichter Michiel Muller vertelde onlangs al dat in Amersfoort een omzet van tien tot vijftien miljoen euro geboekt. Bovendien is Picnic daar winstgevend, stelt hij. “Naarmate er meer steden als Amersfoort bijkomen, verdienen we vanzelf de aanloopkosten terug.”

RetailTrends