​Het hotel-in-shop van Tempur

​Het hotel-in-shop van Tempur

Tussen het geweld van de vele online matrassenstartups die als paddenstoelen uit de grond schieten, zoekt ook het gevestigde Tempur naar nieuwe mogelijkheden zijn bedproducten aan de man te brengen. Daarvoor is onlangs ‘Flagship Tempur’ geopend in woonmall Villa Arena. Het is naar eigen zeggen de eerste ‘volwaardige winkel’ die is geopend volgens het nieuwe shop-in-shopconcept van het matrassenmerk.

De winkel telt zo’n 350 vierkante meter. De ruimte is verdeeld in verschillende zones, ‘bedrooms’ genoemd. Zo is er een welkomstruimte, een ‘experience/test’-afdeling en een lounge. Het Sleep Experience Center moet een hotelachtige sfeer uitstralen. De lounge draait om huiselijkheid, waar klanten iets kunnen drinken en zichzelf zowel op papier als online van informatie kunnen voorzien.

In de verschillende experienceruimtes kunnen bezoekers matrassen en kussens uitproberen. Met het ontwerp van de winkel is getracht een rustige, warme en luxueuze uitstraling te creëren. Klanten moeten het gevoel krijgen ‘zeeën van tijd’ te hebben.

De winkel is ontworpen door de Amsterdamse retailontwerper William van Esveld en fungeert als vlaggenschip van het nieuwe shop-in-shopconcept, dat vorig jaar werd geïntroduceerd. In Nederland en België zijn inmiddels ruim twintig shop-in-shops geopend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in