​‘Webshopketen’ vidaXL werkt aan naamsbekendheid

​‘Webshopketen’ vidaXL werkt aan naamsbekendheid

VidaXL is maandag met een nieuwe merkcampagne gestart om de naamsbekendheid te vergroten. De zogenoemde webshopketen maakt onder meer voor het eerst reclame op televisie.

VidaXL zegt de campagne breed uit; behalve commercials op RTL is er ook plek ingeruimd voor online video’s, display banners en onsite campaigning. De etailer bestaat al tien jaar, maar de naamsbekendheid kan naar eigen zeggen nog wel iets verbeteren. “Als webshopketen hebben wij de afelopen tien jaar alle tijd en energie gestoken in online marketing op performancebasis”, verklaart marketingmanager Linn Hallgren.

Het webwinkelbedrijf zegt steeds meer omzet te boeken, maar dat de naamsbekendheid achterblijft. Daar moet dit jaar verandering in komen, vertelt Hallgren. “We willen ervoor gaan zorgen dat vidaXL niet langer de grote onbekende is onder de online warenhuizen.”

VidaXL verkoopt producten voor huis, tuin, garage en doe-het-zelfproducten en heeft onder meer een eigen huismerk. De van oorsprong Nederlandse etailer heeft kantoren in eigen land, Roemenië, Amerika en China en verkoopt in 29 landen. Tijdens de Nationale Thuiswinkel Awards van vorig jaar mocht het bedrijf de Cross Border E-commerce Award in ontvangst nemen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!