​Groei van Pearle-moeder zwakt af

​Groei van Pearle-moeder zwakt af

GrandVision heeft vorig jaar een omzetgroei van 3,5 procent geboekt. Dat is flink minder dan een jaar eerder, toen de groei op 13,8 procent uitkwam. Hoe groot de omzet van ketens als Pearle en Eye Wish exact is, vertelt Nederlandse optiekbedrijf niet.

GrandVision laat bij de bekendmaking van de voorlopige cijfers wel weten dat de vier belangrijkste markten, waaronder Nederland, zijn omzetgroei in het vierde kwartaal heeft versneld. De totale omzetgroei kwam uit op 4,6 procent. Op vergelijkbare basis ging de omzet met 3,8 procent omhoog.

De vergelijkbare omzet groeide over heel 2016 met 2,2 procent, tegenover 4,1 procent een jaar eerder. Daarnaast groeide het concern ook minder als gevolg van overnames. Waar acquisities in 2015 nog voor een groei van 7,9 procent zorgden, was dat vorig jaar nog 3,1 procent. De volledige jaarcijfers worden over een maand bekendgemaakt.

GrandVision heeft het doel om zijn omzet elk jaar met minstens vijf procent te laten groeien. Het optiekbedrijf behoort tot de tien snelst groeiende retailers wereldwijd. GrandVision zag zijn omzet tussen 2010 en 2015 met gemiddeld 29 procent per jaar toenemen, zo bleek onlangs uit het rapport Global Powers of Retailing 2017 van Deloitte.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!