​‘AKO-winkels tonen mooie groeicijfers’

​‘AKO-winkels tonen mooie groeicijfers’

Mediaconcern Audax heeft vorig jaar meer winst geboekt bij een lagere omzet. De winst kwam uit op 550 duizend euro, een verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder. De omzet liep met 3 procent terug tot 227 miljoen euro.

De omzetdaling wordt deels veroorzaakt doordat het boekjaar 2015 uit een week extra bestond. Daarnaast stopte Audax met de abonnementservices en pocketverkoop.

Winkelketen AKO toonde volgens het mediaconcern ‘mooie groeicijfers’. Datzelfde geldt voor speerpunt Audax Logistiek, dat voorheen Media Logistics heette.

Exacte groeicijfers deelt Audax niet. De jaarrekening wordt eind mei formeel vastgesteld, waarna pas meer informatie wordt gedeeld. Het concern laat wel weten dat de verwachtingen voor dit jaar positief zijn en dat er in december een nieuwe cao voor 2017 is afgesloten. Verder is de pensioenregeling volledig ondergebracht bij BPF Detailhandel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!