​V&D wordt socialcommerceplatform rond mode

​V&D wordt socialcommerceplatform rond mode

Een team van zo’n vijftien mensen werkt onder de codenaam PRJ-F aan de nieuwe invulling van V&D. Het voormalige warenhuis wordt naar eigen zeggen ‘het eerste Europese socialcommerceplatform in de mode’.

V&D wil het voor aangesloten merken en retailers mogelijk maken hun producten wereldwijd te verkopen. Daarnaast wordt het een ‘sociale omgeving’ voor het creëren en delen van fashiongerelateerde content. Het platform is naar eigen zeggen klantgedreven, ‘in tegenstelling tot de leveranciergedreven benadering van de meeste platforms.’ Aan het nieuwe V&D werken onder meer medewerkers van Coolinvestments en voormalige personeelsleden van HEMA, C&A en Picnic.

Roland Kahn, die de merkrechten van V&D vorig jaar samen met Ronald van Zetten overnam, zei vrijdag bij BNR dat de lancering nabij is. Met behulp van jonge ondernemers moeten V&D-merknamen als Frendz, Prijzencircus en Schoolcampus ‘nieuwe vaart en energie’ krijgen. “V&D zien we als de overkoepelende holding, daaronder ontstaan allemaal nieuwe kindjes”, aldus Kahn.

RetailTrends