​Jan Linders ziet niets in landelijke dekking

​Jan Linders ziet niets in landelijke dekking

Jan Linders heeft geen ambitie om uit te breiden buiten zijn huidige marktgebied. “Dan zouden we over moeten op een hele andere strategie”, zegt directeur commercie en marketing Chantal de Rijk op RetailWatching.

De supermarktketen in het zuidoosten van het land zag zijn omzet en marktaandeel vorig jaar verder oplopen. “Wij scoren nu omdat we de enigen zijn die weten wat klanten in het zuiden willen”, zegt De Rijk. Een winkel openen in bijvoorbeeld Amsterdam is volgens haar ‘een andere tak van sport’, waarbij het maar de vraag is of de pay-off ‘het voordeel van het zuiden’ relevant over te brengen is.

Uitbreidingsplannen binnen het huidige marktgebied ziet Jan Linders nog wel. De retailer heeft momenteel 59 vestigingen en heeft nog genoeg witte vlekken, zegt De Rijk zonder aantallen of locaties te noemen. “Onze ambitie is om jaarlijks twee keer harder te groeien dan de markt, daar moet je ook je vestigingsbeleid op aanpassen.”

Jan Linders is eind 2015 begonnen met de uitrol van een nieuwe formule, met een hoofdrol voor vers. Die is inmiddels in elf filialen uitgerold, waar er dit jaar nog eens elf bij moeten komen. Binnen vijf jaar moeten alle winkels zijn omgebouwd.

Lees op RetailWatching meer over Jan Linders’ rol in een landschap van supermarktgrootmachten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!