​Kleding.nl breidt verder uit buiten Europa

​Kleding.nl breidt verder uit buiten Europa

Kledingzoekmachine Kleding.nl opent zijn platform binnen twee maanden in Mexico, Turkije en Australië. Later dit jaar staan de Verenigde Staten en Canada op de planning, zegt directeur Peter Langenkamp tegenover RetailWatching.

Kleding.nl, in het buitenland actief onder de naam Fashiola, is inmiddels actief in vijftien landen. Brazilië werd vorig jaar als eerste niet-Europese land toegevoegd. Dit jaar kijkt de kledingzoekmachine binnen Europa nog naar enkele Scandinavische landen en een land in Oost-Europa.

Kleding.nl vindt het belangrijk om snel uit te breiden, omdat de eerste twee jaar puur uit investeren bestaan. “Daarna draaien we break-even en beginnen we marge te maken”, aldus Langenkamp. “Wij willen zoveel mogelijk in die ‘tweede jaren’ terechtkomen.” Dit jaar wil het modeplatform, net als vorig jaar, tien nieuwe landen aansluiten.

Na dit jaar gaat het groeitempo waarschijnlijk wat omlaag, zegt Langenkamp. “Als we straks 25 landen online hebben, kun je je afvragen of nieuwe landen nog dezelfde potentie hebben.” Hij acht het waarschijnlijk dat de focus dan verschuift naar meer marketing in bestaande landen.

Op RetailWatching gaat Langenkamp dieper in op de internationale groei van Kleding.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!