​Bol.com van start met augmented reality

​Bol.com van start met augmented reality

Bol.com heeft een app uitgebracht waarmee klanten meubels virtueel in hun eigen woonruimte kunnen bekijken. De app is ontwikkeld in samenwerking met INDG en moet vooral uitkomst bieden bij de online aanschaf van grotere en duurdere woonartikelen.

De app heeft de populaire artikelen uit de woonwinkel van bol.com opgenomen, die uit ruim vierhonderdduizend artikelen bestaat. Gebruikers kunnen vooralsnog kiezen uit zo’n 120 meubels, waaronder tafels, banken, kasten en stoelen. De artikelen zijn in de webshop te herkennen aan de melding ‘Bekijk deze artikelen in je eigen woonkamer’.

De app is vooralsnog alleen beschikbaar met een iPhone of iPad. Voor een weergave in 3D kan de iPhone in een VR-bril worden geplaatst.

INDG is bedenker van de app Amikasa, waarmee je je eigen woning in 3D kunt inrichten. Bol.com laat weten de komende maanden verder te experimenteren met de toepassing van augmented reality in online winkelen. Het dochterbedrijf van Ahold Delhaize volgt met de lancering van de app het voorbeeld van onder meer IKEA, dat augmented reality al sinds 2012 heeft gekoppeld aan zijn catalogus in ons land.

Zusterbedrijf Albert Heijn zet eveneens augmented reality in, in een speciale app bij de spaaractie voor korting op Eftelingkaartjes. Door het scannen van een zegel kunnen komen zeven verschillende Eftelingverhalen 'tot leven'. Ook zijn twee achtbanen via de 360 graden-functie thuis te beleven. De supermarktketen bracht vorig jaar al een vergelijkbare AH Dino-app uit, voor een spaaractie rond dinoplaatjes.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!