​Bynco wil ‘ondoorzichtige occasionmarkt disrupten’

​Bynco wil ‘ondoorzichtige occasionmarkt disrupten’

De AutoBinck Group heeft een webwinkel voor tweedehands auto’s gelanceerd. Bij de startup Bynco zijn auto’s via iDeal af te rekenen en worden ze nog dezelfde week thuisbezorgd.

Bynco richt zich met name op de online verkoop van jong gebruikte auto’s. In tegenstelling tot grote online spelers als Marktplaats, Gaspedaal.nl en AutoScout24 koopt de startup de auto’s zelf in, vertelt e-commercemanager Mark Boekraad tegen RetailNews. “We zijn de eerste webwinkel voor auto’s en willen de ondoorzichtige occasionmarkt echt disrupten.”

Consumenten weten volgens Boekraad nu vaak niet of ze een goede deal afsluiten bij het onderhandelen met een autobedrijf. Bynco biedt volgens hem scherper geprijsde auto’s aan en maakt dat inzichtelijk door vergelijkbare auto’s te tonen. “We hebben geen dure showrooms en daardoor een lage overhead”, verklaart hij het prijsverschil.

Online kopers krijgen via Bynco een ‘compleet inzicht’ in de staat van de auto, stelt hij. Zo worden alle gebruikssporen zoals krasjes en putjes gefotografeerd en zijn alle auto’s in 360-graden foto’s te bekijken. Verder zijn alle auto’s die op Bynco.com worden aangeboden technisch gekeurd door onafhankelijke specialisten van keuringsinstituut Dekra.

“Het online kopen van een tweedehands auto is door Bynco net zo makkelijk als het online kopen van een paar schoenen”, stelt general manager Jeroen Veldman. De koper krijgt de auto veertien dagen op proef en kan hem in die tijd kosteloos retourneren. Momenteel telt Bynco nog 21 auto’s, maar dat aantal moet de komende maanden vergroot worden naar ‘enkele honderden’.

RetailTrends