​BCC start nieuw concept rond smart home

​BCC start nieuw concept rond smart home

BCC heeft maandag in zijn winkel in Zoeterwoude een nieuw retailconcept rond smart home gelanceerd. De elektronicaketen wil naar ‘een landelijk netwerk van minimaal tien smart homes’ toe.

Met het shop-in-shopconcept maakt BCC smart home naar eigen zeggen voor iedereen toegankelijk. Er wordt aan de hand van productdemonstraties uitgelegd hoe een woning slimmer kan worden. Daarbij gaat het om huishoudelijke producten die via internet communiceren, zowel met de bewoner als met elkaar.

BCC laat onder meer slimme koelkasten zien, evenals zelfdenkende wasautomaten, moderne routers en devices om het huis te verwarmen, verlichten en beveiligen. Trendwatchers zien deze ‘connected convenience’ als ‘the next big thing’, stelt de retailer. “Innovatie is de drijfveer naar de toekomst. Wij geloven dat BCC ook in deze nieuwe ontwikkeling de toegevoegde waarde biedt waar de hedendaagse consument behoefte aan heeft”, aldus commercieel directeur Manuel Buskop.

Consumenten staan volgens BCC niet langer open voor een verkoopgesprek. Daarom gaat de aandacht in het nieuwe concept uit naar informatievoorziening en het ‘verder helpen’ van de klant. “Wij geloven dat een goed voorgelichte consument uiteindelijk ook de aankoop bij ons doet”, aldus Buskop. De productspecialisten van BCC worden volgens hem niet meer op omzet, maar op klanttevredenheid beoordeeld. “Dat is de ultieme consumentgerichtheid en het model voor de toekomst.”

De volgende smart home wordt eind maart geopend in de nieuwe winkel in Den Bosch. Recent introduceerde BCC al live-chat vanuit de winkel ‘om de traditionele knelpunten in een klantreis te voorkomen’.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends