​Ook Delhaize lasert biologische producten

​Ook Delhaize lasert biologische producten

Delhaize labelt biologische groenten en fruit met behulp van lasertechniek. Daarmee is het de eerste Belgische supermarktketen die deze ‘natural branding’-techniek inzet, schrijft Het Nieuwsblad.

De techniek houdt in dat een hogeresolutielaser het pigment uit het buitenste laagje van de schil verwijdert en een merkteken aanbrengt. Het eerste product dat op deze wijze wordt gelabeld is de ‘bio-butternut’. Tegen de zomer wil de supermarktketen de techniek op twintig producten toepassen. Sommige producten komen hier vanwege hun te fragiele schil niet voor in aanmerking, zoals tomaten.

Delhaize bespaart met natural branding dertien ton aan verpakkingen. Eerder ging de Zweedse supermarktketen ICA al aan de slag met de lasertechniek, in samenwerking met de Nederlandse distributeur Eosta. Ook Delhaize maakt gebruik van de Nederlandse technologie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!